Platforma Oferteo, wiodący internetowy marketplace dla szerokiego spektrum usług działający w modelu na żądanie, w roku obrotowym 2022/2023 (kwiecień 2022 r. – marzec 2023 r.) wypracowała przychody netto na poziomie 42 mln zł. Oznacza to wzrost o 43% w porównaniu z rokiem 2021/2022.
To efekt znaczącego wzrostu aktywności użytkowników platformy oraz wprowadzonych procesów rozwojowych w Spółce. W roku obrotowym 2022/2023 na platformie Oferteo złożonych zostało ponad 1,85 mln potwierdzonych zleceń dotyczących usług wykonawców. Wraz z rozwojem swojej platformy, Oferteo sukcesywnie wzmacnia swój zespół i obecnie zatrudnia blisko 250 osób.
Materiały własne, Oferteo.pl.
Nieustannie dążymy do tego, aby utrzymać pozycję lidera w swojej kategorii, dlatego położyliśmy szczególny nacisk na rozwój naszej platformy i przede wszystkim realny wzrost liczby użytkowników. W tym celu dokonaliśmy modernizacji na wielu płaszczyznach, zaczynając od marketingu, zarządzania marką Oferteo, nowych funkcjonalności na platformie, a kończąc na samym modelu współpracy na linii wykonawca – zamawiający. Wypracowaliśmy autorskie rozwiązania i kompleksowe wsparcie użytkowników, co przyczyniło się do wzrostu zadowolenia osób korzystających z naszej platformy – zarówno wykonawców, jak i zleceniodawców. Widzimy, że poczynione zmiany przynoszą zamierzone efekty, nie tylko rozwojowe, ale też finansowe, dlatego zamierzamy konsekwentnie zwiększać zadowolenie naszych użytkowników i widoczność marki Oferteo. Liczymy, że w efekcie przełoży się to na wysoką rozpoznawalność serwisu i dotarcie do nowego, szerokiego grona zleceniodawców i wykonawców.
Karol Grygiel, Członek Zarządu Oferteo S.A.
Niewątpliwie okres pandemiczny stanowił dla nas dźwignię do szybszego rozwoju, jednak prawdziwym wyzwaniem było utrzymanie tak znaczącej dynamiki wzrostu po zakończeniu tego okresu. W kolejnych latach kontynuowaliśmy dalszy wzrost skali działalności, wykorzystując nasze przewagi rynkowe oraz wprowadzone usprawnienia. Skutkiem tego, nawet w momencie bardziej wymagającej sytuacji makroekonomicznej mogliśmy kontynuować rozwój platformy, ponieważ stanowiliśmy znaczące wsparcie dla wykonawców, którzy w momencie niższego zainteresowania swoimi usługami, znacznie częściej korzystali z pośrednictwa naszej platformy, jako dodatkowego kanału dotarcia do potencjalnych klientów.
Przemysław Dziemieszkiewicz, Prezes Zarządu Oferteo S.A.